środa, 29 sierpnia 2012

{ Step by Step } Binding / Obszywanie lamówką



This time I am presenting the basics, ie binding. There are many binding techniques, but I will describe the one I like the most.

Tym razem o podstawach,czyli obszywanie lamówką.
Jest wiele technik obszywania lamówką,ale ja opiszę Wam tą,którą lubię najbardziej.










Step 1: 
The fabric, that has a color which goes with the quilt, is used to cut the longest strip of the appropriate width. In this case a strip has a width of  5 cm. It did not need to be wider, because I was to trim the pillow. If it was a thick quilt, the binding would have to be sufficiently wider.
 
Z tkaniny dobranej kolorystycznie do quiltu wycinamy jak najdłuższy pasek o odpowiedniej szerokości.
W tym wypadku pasek ma szerokość 5cm.Nie potrzebowałam szerszego, ponieważ obszywałam poszewkę. Jeżeli byłby to gruby quilt,to lamówka musi być odpowiednio szersza.



Step 2: 
Combining two binding sections. 
Łączenie dwóch odcinków lamówki.


If the binding, that we want to use to trim the quilt, is too short and we must use several parts of the fabric, it must be done by the following instructions.    
 

Jeżeli lamówka,którą chcemy obszyć quilt jest zbyt krótka i musimy wykonać ją z kilku odcinków tkaniny,to należy to zrobić według poniższej instrukcji.



 Two parts must be composed like you can see it below.
Dwa odcinki układamy jak poniżej.


 Sew them together in a way that you can see on the picture.
 Zszywamy w taki sposób jak widać na zdjęciu.


 Cut off the unwanted portion.
Odcinamy niepotrzebny fragment.


The binding done this way looks like that.
 Gotowa lamówka po zszyciu wygląda tak.


 If you trim the quilt using the binding that consists of combined elements, avoid joining the binding elements at corners. It is very difficult to join the elements this way as it doesn't look professionally. I did it this way but fortunately it looks pretty good :)

Jeżeli obszywamy quilt łączoną lamówką,to należy pamiętać,żeby łączenie nie wypadło akurat na rogu. Bardzo trudno jest wówczas dobrze ułożyć na rogach tkaninę. U mnie właśnie tak wypadło,ale w rezultacie całkiem dobrze to wygląda :)



Step 3: 
We stitch the parts. 
Przyszywamy.


I start from the bottom. I turn my pillow with front part on the bottom and I begin binding in such a manner as shown on the picture below. The distance from the edge is to be 0.7 cm. 

Ja zaczynam od spodu. Odwracam poszewkę frontem do dołu i rozpoczynam przyszywanie lamówki w taki sposób jak widać na poniższym zdjęciu. Odległość od krawędzi to szerokość stopki.
 




You should end up at a suitable distance from the next edge (around 0, 7cm). Do not sew till the end.  Należy skończyć w odpowiedniej odległości od następnej krawędzi (ok.0,7cm). Nie szyjemy do końca.



 You can see it more clearly on this picture.
 Widać dokładniej na tym zbliżeniu.



  The next move is as shown below.
 Następny ruch jak widać poniżej.


  Then put the binding down.
Później lamówkę opuszczamy w dół.




 Below is shown clearly how the binding should be folded.
 Jak dokładnie się przyjrzymy,to na poniższym zdjęciu widać jak powinna być złożona.



 Now we are to sew it along the next edge starting at 0.7 cm from the top. And the same all the way around.
Teraz przyszywamy ją wzdłuż następnej krawędzi zaczynając jakieś 0,7cm od góry.
I tak dookoła.



Don't sew the binding till the end of the fabric . The beginning and the end should look like this.
Lamówki nie przyszywamy do samego końca. Początek i koniec powinny wyglądać jak poniżej.
 

 

Both ends of the binding must be joined together before you fasten all of the pillow.
Oba końce lamówki musimy ze sobą połączyć zanim przyszyjemy całość do poszewki.


Fasten them using a pin and mark a line of sewing. This will greatly facilitate your work.
Spinamy je szpilką i zaznaczamy linię szycia. To znacznie ułatwi nam pracę.






Cut off the excess fabric after having sewn both ends.
Po zszyciu obu końców odcinamy nadmiar tkaniny.



Here we can see that the binding is connected, but not yet fastened to pillow.
Tutaj widzimy,że lamówka jest połączona,ale jeszcze nie została przyszyta do poszewki.




Next move is to sew the binding.
Kolejny ruch to przyszycie lamówki.



Now turn the pillow on the other side and trim the binding as shown below.
Teraz odwracamy poszewkę na drugą stronę i obszywamy lamówką tak jak widać poniżej.









 At the corners create a folding. On the picture below you can see the way the binding should be folded.
Na rogach tworzymy zakładki. Myślę,że na poniższych zdjęciach widać jak lamówka powinna być złożona.





Here is the completed corner.
Tutaj ukończony róg.



Step 4: 
And at this stage we can be proud of our pillow finally completed.

A teraz cieszymy się gotową poszewką.



Maybe it doesn't look like that but that tutorial is quite difficult to describe...
I hope it's gonna be useful for you.
Wbrew pozorom to bardzo trudny do opisania tutorial... Mam nadzieję,ze Wam się przyda :)



26 komentarzy:

  1. Ja też ten sposób lubię najbardziej, choć u mnie szew ląduje na dole. Nie próbowałam szyć tak jak Ty - spróbuję więc przy następnej okazji:)

    PS. Świetny tutek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Debuko..bardzo czytelny tutek..prosty mimo iz bardzo szczegolowy..i jest z pewnoscia do wykorzystania.Kiedys na jakims japonskim blogu widzialam patchwork dwustronny..to dopiero dlubanina..wszystko musi byc co do milimetra takie samo i na prawej i na lewej stronie...szok..Pozdrawiam Was obie(znaczy sie Panne Asystentke i Ciebie) i zycze Wam udanego weekendu.)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twój blog. Dziękuję za tak czytelny tutek. Z lamówką mam trochę problemów, ale myślę, że teraz to już będzie przeszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem, jako laik wg Twojego tutka umiałabym zrobić to bez większych problemów, świetnie to robisz i mam nadzieję na jeszcze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. ....z przyjemnością obejrzałam tutka :) [choć ja lamuję nieco inaczej, jak wiesz]
    instruktaż jest świetny i na pewno rozjaśni temat lamówkowy wielu początkującym i zaawansowanym też :-))

    .....uśmiecham się na myśl, jak wtedy w Giżycku omawiałyśmy sposoby na lamówkę przy pomocy chusteczki higienicznej i.... trampoliny! :-)))))

    OdpowiedzUsuń
  6. This is a great tutorial! This is a new way of bind for me and I am excited to try it out! Beautiful finish. :) -happy sewing. April

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przejrzysta lekcja - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Napracowalas sie :) tyyyle zdjec. Ja tez tak obszywam, ale przyszywam lamowke na gorze, a pod spodem przeszywam recznie. Nie lubie, jak scieg jest widoczny na lamowce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny i świetnie podany tutorial! Dzięki serdeczne, choć też tak próbowałam robić i nie najgorzej wyszło to bardzo mi się przydał Twój... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. This is such a great tutorial on binding. Thanks for sharing :) This is my favorite way to do binding as well :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny patent, zwłaszcza na zakańczanie lamówki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. cieszę się że takie blogi jak twój istnieją, jestem samoukiem i wiele rzeczy nauczyłam się właśnie przez tutoriale i filmiki na YT, dodaję twój blog do ulubionych
    i zapraszam na moje candy http://manufactureofimagination.blogspot.com/2012/08/candy-wymiankowe.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kursik, pięknie go opracowałaś. Ja robię lamówkę w ten sam sposób, różnica jest tylko to, że ją zaprasowuję za pomocą tzw. lamownika. Jest mi wtedy łatwiej szyć, choć chyba nie jest to konieczne, a robota dodatkowa.

    OdpowiedzUsuń
  14. nie wiem jak to wygląda ze strony zaawansowanych "szyjących" ale jak tak rzuciłam okiem to nie tyle tutorial trudny do opisania co samo uszycie tego :) no ale ja osobiście jestem totalnym żółtodziobem jeśli chodzi o szycie więc może dlatego tak to widzę :) w każdym bądź razie jeśli kiedyś będę obszywała lamówką-na pewno tu zajrzę-bardzo fajnie rozpisane wszystko krok po kroku :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak spróbujesz,to sama zobaczysz,że obszywanie lamówką jest bardzo proste:) Naprawdę dużo trudniej jest to opisać,a spora ilość zdjęć ,która w rzeczywistości Ci wszystko ułatwi daje mylne wrażenie,że obszywanie lamówką jest skomplikowane.
      Życzę udanego szycia i powodzenia w obszywaniu lamówką:)

      Usuń
  15. Tutorial rewelacyjny. W końcu załapałam jak to uszyć. =) Talentu do projektowania zadroszczę, dobrej maszyny też. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie cierpię lamówek :) Ale teraz już wiem co robiłam źle ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  17. CONGRATULATIONS FOR YOUR WORK IS REALLY WONDERFUL

    OdpowiedzUsuń
  18. I ja się przyłączę do podziękowań,
    byłam, podpatrzyłam
    Dziękuje Ela

    OdpowiedzUsuń
  19. Przydał siębardzo, właśnie skończyłam wykańczać portfel w ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatna instrukcja! Skończyłam przed chwilą mój pierwszy portfel wykończony właśnie tak lamówką :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękna! Bardzo czasochłonna i chyba tylko dla babeczek o mocnych nerwach ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaki cudny tutorial! Dawno nie czytałam tak zrozumiałej instrukcji! Dzięki! @Zapomniana Pracownia - dzięki za polecenie:)!

    OdpowiedzUsuń

Your comments mean so much to me and really keep me motivated!
Also, if you have any question, feel free to ask!

Wasze komentarze są dla mnie niezwykle ważne i zawsze motywują mnie do działania:)
Dziękuję za każde pozostawione słowo!!!